11.10.2008

kendine iyi "bak"

Kendine iyi bak sevimli bir ayrılık cümlesidir..
hatırlamıyorum ilk kimden duyduğumu ,ama en çok bir radyo programcısının dilinden dikkatimi çekmişti..
hani bazı ağızlarda söz değerini bulur .......yani sanki sadace ,o ağza has bir cümleymiş gibi ,daha bir içten ve samimi dökülür ..söz anonim olsada o ağızda başka bir kalıptan seslenir bize sanki ..
babamın sıkça zikrettiği bir söz vardır mesela buna işaret eden ;
"dualar aynı dua ama, ağızlar aynı ağız değil "der
işte bu sözü ilk o radyocunun ağzından çıkınca düşünmüştüm (belkide onun ağzından çıkan her sözü düşündüğüm içindir)
kendine iyi bak cümlesinde ki bak kelimesi iki yönüyle ele alınabilir anlamını bozmadan ....

birincisi bak =bakış =görüş=farkındalık giyinmek, bezenmek,süslenmek vesair
ikincisi=bak =bakım =onarım=tamirat
bu sanki daha ziyade ruhla alakalıdır.
kişinin kendini arındırması, huzur arayışı gibi ..insanlarda dış görünüş uğruna çok çaba sarfederken aksattıkları şey ruhlarının ve kalplerinin bakımıdır oysa
"gönüle hitap edecek argümanı olmayanlar ,göze hitap etme telaşı
ndadır"
kendinize iyi bakın vesselam....

3 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili kardeşim muhterem babanızın sözü çok dikkatimi çekti dualar aynı dua fakat ağızlar aynı ağız deyil buna katılmamak mümkün deyil saygılar sunuyorum ellerinden öpüyorum babanızın.

Marifetane hobi dedi ki...

AÇ HERKESE,ACABILDIGIN KADAR SINENI;UMMANLAR GIBI OLSUN! INANÇLA GERIL VE INSANA SEVGI DUY;KALMASIN ALAKA DUYMADIGIN VE EL UZATMADIGIN BIR MAHZUN GÖNÜL...! hayırlı geceler hayırlı pazarlar

havzen dedi ki...

sevgili rumeysa yorumun için teşekkür ederim babam vekalet kabul etmiyor :Pgelip kendiniz öpecekmişsiniz:)))))))))

sevgili elbistanlı blogumu ziyaret etmeniz beni mutlu etti yorum yazma lutfunda bulunduğunuz için teşekkür ederim sizede hayırlı huzurlu günler diliyorum