20.11.2008

okuduğum,sevdiğim kitaplar-1

KIL BENİ EY NAMAZ!
"Özür dilerim delikanlı !namazla aranı ben bozdum
itiraf ediyorum küçük hanım namazı ben zorlaştırdım sana..
bağışla beni seni anlayamadığımı çok geç anladım...haklısın zorla kılınası değil namaz
..sana karşı konuştum hep;senden yana konuşmadım hiç....
..çaresizliğini göremedim .yanında olamadım, elini bıraktım niyetini bozdum"


Kıl beni ey namaz

Çöllerden topla hücrelerimi

Rahmetinin serinliğinde yıka kalbimi

Kıl beni ey namaz

Ruhumu secdede yeniden fısılda bana.

Şah damarı yakınlığından emzir yetimliklerimi.

***********************************
Dr.Senai Demirci 'nin bu kitabı namazla ilgili bütün resmi ,ciddi ve asık suratlı öğretilere karşı içten, samimi ve empati ile yaklaşıyor ..kitaba başlamadan önce yazarın edebi birikiminin bu denli şık olacağını düşünmemiştim ..klasik öğreti ,yada namazın mükafatlarını sayabilen bir kitap değil "kıl beni ey namaz"bilakis kişinin bireysel olarak namazla ilişki kurmasını namazı sevmesini ,sevebilmesini konu alıyor .

Bizim için namaz nedir diye soracak olursak çoğu kişi şu cevabı verecektir ."dinin direği"müminin miracı "oysa bu insani bir bakıştan öte dini bir bakışı simgeliyor gibi ..

"kıl beni ey namaz"kitabında beni en etkiliyen kısım ( en sevdiğim bölümlerden biri) namazın "bana dünyanızdan üç şey sevdirildi 1-namaz 2-güzel koku,3- kadın "hadisi şerifinin açıklandığı bölümdü ..Namazı haylazlıklar yapıp ihmal edip sonunda başımızı omzuna koyunca geçmişi unutup bizi kucaklayan annelerimize benzetmiş yazar...

Şimdiye kadar çoğu kişiye tavsiye ettiğim bu kitabı burdada konu etmem gerektiğini düşündüm ... vesselam

3 yorum:

Adsız dedi ki...

evet bu kitabı bende okudum gerçekten çok güzel bende size çok teşekkür ediyorum herkesede tavsiye ediyorum ALLAHA emanet olunuz.

havzen dedi ki...

rica ediyorum canım ablam .ben lutfedip blogumu okuduğun ve yorumlarınla şeref verdiğin için teşekkür ederim )))

Adsız dedi ki...

benimde çok sevdiğim bi kitap ve çok sevdiğim bi yazar paylaşımın için tşkler ablacım