2.11.2008

Polyanna'yı tanıyorum:)

Vesair de bu güne dek çok fazla yapmadığım bişeydi ama artık bunun güzel olacağını düşünüyorum .Hayatımda iz bırakan mubarek şahsiyetleri ,tanışmamı ve onlara dair bana yansıyanları burada paylaşmak istiyorum ...
bu başlık uzun süredir aklımdaydı ...Hikayedeki Polyanna abartılı bir iyimserlik örneği çizerek sabrımızı ve sinirlerimizi zorlasada:))) gerçek hayatta da bunun örnekleri mevcuttur .Hatta şanslı olmalıyımki bana bir kaç tane isabet etmiş ..

En yakın olan, benden beş yıl evvel aileye katılmış ,aradaki yaş farkı daha fazla olsaydıda ikinci annem diyebilseydim dediğim kişi ablam .
pozitif kelimesini bir insana giydirmek gerekse o ablam olurdu .bizi sarsan hatta öfkelendirip çığlık attıran olaylara o gayet yumuşak ,gayet anlayışlı gayet sevecen yaklaşmayı biliyor ..belki bunu çevresindeki insanları sakinleştirmek adına yapıyor belkide hakketen farklı bir iyimser bakışına sahip tanrı vergisi....polyannam o benim :)

Ne zaman farkettim onu? güleceksiniz ama gelin gittiği gün O güne kadar farketmemişim bu güzel kızın bizim için yaptıklarını .saçlarımı tarayışı kıyafetlerimi ütüleyişi giydirip süslemesi
Hatta yıllar sonra zikredip güldüğümüz bir hadisedir , küçük olan ablamla bizi takım giydirirdi ,gömleklerimizi eteğimizin içine koyardı biz üstüne çıkarmak isterdik genç kızlar gibi o ısrarla içine koyardı ..Şimdi düşününce az çekmemiş bizden ...Migreni ortaya çıkıp sinirli olduğu günler annemin önüne geçerdi bize kızmasın diye ...Gelin olduğu zaman günlerce ağladım arkasından ,artık bizimle yaşamıyacaktı farkettim ..Çok şükür yaradana çok mutlu ,enişteyi tanımasam numara yapıyor derdim:))) ama o cidden mutlu .daha çok şey olur ona dair yazabileceğim ama fazlası dokunur bana ...
zihnimde temiz yere sahip ender insanlardan biri ablam ..
hatıramda hep hayata iyimser bakmamı öğütleyen ,büyük gözleri ile kalıcak..
Hayatın boyunca kaybetme bu iyimserliği ...


11 yorum:

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım yukarıda ablanızı okadar güzel anlatmışsınızkiinanın çok etkilendim iyi huyundan genetik olarak sizdede vardır diye düşünüyorum küçük bir eksik var nemi ablanın bir resmini koysaydın merakımız giderdi mümkünise bekliyoruz selam ve saygılar.

Adsız dedi ki...

a.selam
öncelikle teşekkür ederim yazımı okumanız ve ayrıca beyenmeniz beni onure etti ..halk arasında biz söz vardır "beş parmağın beşi bir olmaz "şeklinde aynı kanı taşısakta bu iyimserilik hayatımın her anına yansımıyor maalesef ..zaten vesair'de biraz umutsuzluğun ağır bastığı bir blog
ablamın resmine gelince emin olun ahlakındaki güzellik suretine yanımış çok cici bir insan fakat buraya resmini koymamın onu huzursuz edeceği endişesiyle koymadım ..koymuyacağımda "ince insanlar ince muameleler hakeder:))"saygılarımla vesselam..

Adsız dedi ki...

selamun aleykum emeğine yüregine saglık ablandan çok güzel bahsetmişsin bende ablalarımı çok severim hepsininde çok güzel hoş tafaları var ama ben küçük ablama daha düşkünüm nedendir bilmem çocuklugumdan beri onu hep korumaya kollamay çalıştım insanların onu üzeceginden hep çok korktum insanlar hep kiymetli şeylerinin başına bişey gelicek diye çok korkar bende öyleydim ve olan oldu ablam evlenme kararı aldı bir gün ve benden çok uzaga gidicekti duydugumda şok oldum bütün hıncımla odaya girdim bu saçmalıkta ne çabuk ara kararından vaz geçtigini söyle dedim olmaz artık dedi ben hani kabul etmicektin dedim kısmet dedi sinirden ağlamaya başladım evden aşamın bi vaktinde çıktım nereye diyen anneme bırak beni dedim saetlerce yurudum sokaklarda hem yurudum hem agladım sonra eve geldim ve ona son gecesi bi mektup yazdım şuan onun evindeyim ve iki gün sonra ondan ayrılıcam ona yazdıgım mehtubu saklamış dört yıl sonra onun evinde elime geçti temzilik yaparken :) ve çaldım ondan o çok farklı zaten çocuklugumuzadn beri benden hep farklıydı ben hep sinirli tez canlıydım birazda kaba ama o sakin içine kapanık zarif kısacası benim göz bebegimdi rabbime ne kadar şükretsem azdır hamd olsun rabbim sana bana böyle bi ablayı ve ablaları bağışladığın için ve bana ve ona sabır ver o üzülmesinde ben üzülmeye üzlmeye hazırım inş yeterki o üzülmesin incinmesin bu yazıyı hiç okumayacak olan ablalarıma abilerime ve bütün aileme diyorumki sizi çoook seviyorum

Adsız dedi ki...

Bu polyannayı bende yakından tanıyorum:) resmine gelince koymaz koyamaz zira eniştem topuklarımıza sıkar:P

yazan:zincirin son halkası:)ailenin son üyesi:D

havzen dedi ki...

sevgili papatya yorumunda dikkatimi çeken ve altını özenle çizmek istediğim "insanlar hep kiymetli şeylerinin başına bişey gelicek diye çok korkar "kısmıydı burda verdiğin kıymet dolayısıyla oluşan koruma içgüdüsü bize "kardeşlik" kavramını açıklıyor..ama şu evlenme kararına verdiğin tepki beni korkuttu :d tanımasam bu bir psikopat derdim
..................
zincirin son halkası :)hatta tekne kazıntısı vesaire yorum yapman ne lutuf yedirdiğim rüşvetler işe yaramış nihayet :PPP
evt haklısın birazda eniştemden tırstım :S

Adsız dedi ki...

polyanna yı aranızda en iyi ben tanıyorum:D ama bana pek polyanna gibi davranmıyor:P O çok iyimser,herşeye iyi tarafından bakar ve hep pozitifdir.çünkü o benim annemdir.topuk kısmına gelince yanlış anlamayın mafya felan değil babam polis ama sıkabülür garanti veremem:D:D:D

Adsız dedi ki...

merhaba havzen ve sevgili arkadaşlar umarım hepiniz iyisinizdir öncelikle beni konu etdiyiniz için çok onure oldum çok teşekkür ediyorum yukarıda polyannaya benzetilen benmişim diyorum çünki ilk okuduğumda itiraf ediyim kendimi tutamadım ağladım anlatılan benmiyim dedim ben okadar iyimiyim bilemiyorum ama bildiyim tek şey çok şanslıyım çok anlayışlı eşim ve çok mükemmel meziyetleri olanbir ailem var şkr konuya dönersek benim hep artılarımdan bahsetmişler oysa hepimiz insanız artılarımız kadar eksilerimizde var MEVLAM artısı çok olan kullarından eylesin amin.

Adsız dedi ki...

merhaba havzen yazıların çok güzel polyana gibi arkadaşım olduğu için kendimi şanslı sayıyorum.başarılar

Adsız dedi ki...

selam havzen yazılarını takip ediyorum çok güzel vede başarılı buluyorum fakat dikkatimi çekti en fazla yorum alan yazın polyanna yani ablanı anlatımın gerçekten şanslı biri olduğunu düşündüm bende ne güzel arkamızdan birileri ALLAH ondan her iki cihandada razı olsun deniliyorsa ne mutlu o insana kişi başka ne isterki
saygılar sunuyorum size ve takip eden herkese

havzen dedi ki...

nurefşanım ilk yeğenim zeytin gözlüm ,armut yanaklım evt polyanna senin annen ...ama seni eğitmek konumundada olduğu için ciddiyetindende payını alıcaksın ..bu olağan bir durum ..
***
canım ablam öncelikle bilmelisin bu sana yazılmış bir yazı değil yani konusu sensin fakat kendim için yazdım ..muhtemelen karşı karşıya geldiğimizde dudaklarımdan buna benzer cümleler dökülmüyor..eksilere gelince onları başka bir yazımda saymıyacağım ne malum :p
yolumu kesme kardeşim :d
şaka bir yana dualarına içtenlikli amiin olsun
***
sevgili adsız blogumu okumanız beni ziyadesiyle mutlu ediyor
teşekkür ederim
***
sevgili yıldız öncelikle blogumu takip etmeniz beni onure etti ...yorumlarla ilgili düşüncenize gelince bu çok farkında olduğum bi şey deyildi evt bu yazıya yorum çok gelmiş aslında sabah pc açınca ilk iş benim blogumu okuyan ve msn den konuyu benimle tartışan dostlarım var belkide bundan yorumsuzluğa çok takmıyorum ...vesselam
***

Adsız dedi ki...

ıhı ıhı ıhı kıskandım ama şimdi.Ben de istiyorum ben de:P
Ben kendimi tanıtayım akrabayı karıştıran birisiyim;
Ablanın kuzeni
Ablanın kızının kuzeni
Ve ve ve..Senin kuzenin:)