23.08.2008

duvarın kaydığı gün.....

Kurstaydım bir grup arkadaşla ayaküstü muhabbet ediyorduk..sırtımı duvara dayamıştım .kollarım birbirine dolanmış ..O an muhabbet neyse ki koyu olmalı dalmışım....
Bi an çığlık attığımı hatırlıyorum ..herkez telaşlandı oturanlar ayağa fırladı..meraklı gözler üstümdeydi....."duvar geriye doğru gitti "olamaz dediler gülümsediler ..
Espri yaptım sandılar galiba .."vallahi eminim duvar geriye doğru kaydı .hissettim duymuyormusunuz "bu sefer gülmeye başladılar ....kahkalarla
Kızdım ama anlamıyordum bu umursamazlığı....."inanmıyormusunuz?"..o an biri önümde ayaklarımın altındaki paspasın önümde kırışmış kısmını işaret etti..
beden duvara dayalı olunca fayans üstünden kaymıştı halı parçası.....
****
Bazen kendine çok güvenmek komiktir....
arapçada bir deyim vardır "el insanü mürekkebün minel hatai vennisyan" (insan hata ve unutkanlıktan oluşmuştur)hep azda olsa yanılgı payı vermeli kendine .azda olsa kuşku duymalı fikirlerden bir şeye o kadar çok inanırsınızki sizi komik duruma düşürür....anlıkta olsa başımıza gelmiştir ..hani aklımızdan geçen o kelimenin ,cümlenin ağzımızdan çıktığına yeminler ederiz oysa aksini iddea eden bir kaç kulak vardır ....
Yanılgılarrr ahhhh....
Sihirli kelimeyi veriyorum "temkin"başta kendin olmakla beraber herkeze ve herşeye temkinli yaklaş..Doğru olduğunu düşündüğün fikirlerine ,bilgine şans ver ama tanrı edinme!!
Bazıları bunu felsefik bir yaklaşım olarak görsede sorgulamak iydir ,yaradanda başka
herşeyi.......... Kendinden fazla emin olan kişi oldum ben fikrindedir ,dışarıya kapalıdır=fikrisabit...Oysa herzaman şans tanımak lazım başka bakış açılarınada ...galiba :))sanırım:))gibi

Bazen aklıma o gün geliyor .."duvarın kaydığı gün"çok inanmıştım kaydığına ve zihnime bu şekilde kaydolmuş..."duvarın kaydığı gün"kayan halıymış umurumda bile değil:))

3 yorum:

Adsız dedi ki...

"Hakikatı bulan, başkaları farklı düşünüyorlar diye haykırmaktan çekiniyorsa, hem budala, hem alçaktır. Bir adamın, ''benden başka herkes aldanıyor'' demesi güç şüphesiz; ama sahiden herkes aldanıyorsa o ne yapsın?" (Daniel De Foe)

Temkin olmazsa hem bahsettiğin gibi ilmine güven dolayısıyla komik duruma düşmek olur, hem de bulduğu bir hakikati başkaları farklı düşünüyor diye açıklayamamak da olur. İki durumdan da sakınmak için temkin elbette önemlidir.

Ayrıca hepimizin bir "duvarın kaydığı gün"ü vardır. Yalnız değilsin... :)

Adsız dedi ki...

ben deyip cehennemi kazananlardan değilde, biz deyip cenneti kazananlardan olalım inşallah...
ayrıca halı meselesi herkes için vardır
ve herkesin halısı bir gün kaymıştır...
önemli olan halı kaydıktan sonraki tutumdur... vesselam...

havzen dedi ki...

denge denge denge müslümanlığın şartlarından galiba..........