19.08.2008

Yalana inanmak....


"yaşama sanatı ,yalanlara inanmayı bimektir "

farkındayım öncedende yazmıştım bunu alıntı idi ...Ben kurmadım bu sözü Cesare Pavese söylemiş..beni kafa karıştırmakla itham etmeyin ...

anlaşılmıyacak kadar çetrefilli değil,sadece düşünün ...Hayatınızın her anı içinize sinecek samimiyyettemi?her hareketiniz içtenliklimi mesela ?her bulunduğunuz yer olmak istediğiniz yermi?her cümlenizi her kelimenizi dudaklarınızdan geçmeden önce süzüyormusunuz akıl süzgecinden? "Ya bu deveyi güdersin ya bu diyardan gidersin "özet olarak.
Benimle kinayeli konuşmayın ..imalardan, işaretlerden sıkıldım ..Biraz daha cesur olun lutfen .İtiraf edin paketlediğiniz her hediyeyi hakikaten vermek istediğiniz içinmi veriyorsunuz Yoksa zaruretler etrafınızı çevirdiği için mi?Her selamınız, her taktirniz ,her eleştiriniz ,her alkışınız ben artık bişey demiyorum düşünün sadece ..yalan varmı hayatınızın özünde ?

Ben bu sözü sahici yaşamanın zorluğuna bir vurgu olarak algıladım ..Hayat her zaman hesap edilebilecek bir şey değil ..Bir yalanın kollarına bırakmak kendini ,daha cazip daha güvenli olabiliyor.

"kendini seçemiyorsun
bırakıp kaçamıyorsun
............................
öteki olabilmeyi,
yerine koyabilmeyi
geride durabilmeyi öğreniyorsun.."
minik serçe(farkındayım)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

belki alakasiz ama
hani bilim kurgu filimleri vardir
profosorler insanin genetiği ile oynarlar ve bi yaratik oluverrir insan artik onu o hale getiren profosoru bile dinlemez olur etrafa ve insanliğa zarar verir kimse onune gecemez..
yalanda bole bişe
onu soyleyen belki masumca soledi
ama
tekrarlandikca soylendikce
nefse o kadar tatli geldiki
artik
yalanlarla mutlu olur olduk
onunla guler olduk
ama felaket kapimizi hep çalar oldu...
artik kendimizin şekillendirdiği
kendimizin meydana getirdiği
o canavara sahip çikamaz hala geldik
RABBİM kendi benliğimizi canavara cevirmekden men eylesin bizi inş

Kaldiralim perdeleri
sahneye çikma zamani !!!1

Adsız dedi ki...

"Bisikleti aldın mı?" diye sordu çocuk.

Düşündü uzunca, utandı doğruyu söyleyemeyeceği için ve "Alamadım ama seneye alırız." dedi baba.

Daha da uzun düşündü, üzmek istemedi babasını ve "Seneye alırız." dedi çocuk.

Son mum da sönmek üzereydi.

Adsız dedi ki...

Bir alıntı:

"Başka insanlarla olan ilişkilerimizde çoğu zaman iyi niyetli bir ikiyüzlülüğe ihtiyaç vardır, sanki onların eylemlerinin nedenlerini sezmemişiz gibi."

!!!

havzen dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkür ederim Kısmende olsa anlaşılıyor olmak çok güzel bir duyguymuş...yazıyı yazdım çünkü müslümanlığımı sorguladı bazıları bu yazı yüzünden ..."islamiyette yalan olmaz ancak üç durumda....." :)))) falan ...bu arada felsefe nin kelime anlamı "hikmet sevgisi" imiş çok ilginç :)

Adsız dedi ki...

s.a. hayırlı cumalar

Adsız dedi ki...

s.aleykum havzen
allah'ın güzel kulu...güzellikler herdaim sizinle olsun. en güzele emanetsiniz. hayırlı cumalar inşallah

Adsız dedi ki...

s.a. hayırlı cumalar...